Dag 1 - Presentation av mig och min häst.

Har ju presenterat mig och Sancho förut, men ja, jag skriver om allt lite kort, vill ni läsa längre får ni läsa om mig här och om Sancho här. Kom på att jag fuskar lite också, Sancho är ju faktiskt inte min, men ja det får funka ändå ;)


Sancho är född på Irland 1984, alltså är han hela 27år. Åldern märks absolut inte, hade han fått så hade han velat vara galopphäst ;) Eftersom han inte har någon stam vet man inte helt säkert vad han är för ras, men när han kom till Sverige så kollade en rasforskare på honom, och enligt denne så är han welsh/connemara/new forest/arab/fullblod. I ridningen är han pigg, ibland jävligt pigg, haha. När man rider ut i grupp kan han bli ganska het och stark, eftersom han har kvar tävlingsinstinkterna ifrån när han gick jakt på Irland som ung.

Tävlingsmässigt har han varit väldigt duktig i hoppning, har som högst gått på EM-nivå. Han har även gått lite terräng/fälttävlan, och jag antar att han startat någon dressyr också. Nu för tiden är han ju (såklart) pensionerad, och vi rider mest runt i skogen och har kul, sen blir det ett och annat dressyrpass också. Hoppar gör vi väääldigt sällan eftersom han har lite problem med frambenen, han är lite snubblig och "ostadig" men det är inget som man märker annars. Ja, vad kan man säga mer om honom? Gudasnäll annars, inga problem att lasta/sko/rykta/sadla/tränsa. Kan bli naffsig om han får godis. Låg i rang. Expert på att rymma ;)


Jag heter Linnéa Kosir, fyller 16år imorgon! Bor i en liten småstad kallad Tibro, som ligger i Västra Götaland. Går sista året i grundskolan nu, och funderar för fullt på vad jag ska välja för linje. För stunden är jag mest inne på Samhäll-Medier, Information & Kommunikation, Samhäll-Beteendevetenskap eller Ekonomi-Juridik. Jag gillar att diskutera, så SO-ämnena passar mig bra.

Jag har hållt på med hästar i runt.. 7 år sammanlagt. Red på ridskola när jag var liten, tog en paus, och började sen igen. Nu rider jag bara privat, kände att det inte var värt att rida kvar på ridskolan eftersom det var så mycket krångel. Kan inte bestämma mig om jag gillar hoppning eller dressyr mest, men jag tror hoppningen går liiiite före. Synd eftersom hoppning är det enda jag INTE kan utöva med Sancho ;) Ja, jag har i alla fall varit medryttare (eller nått, det är ju bara jag som rider honom) i runt 1,5 år. Har hand om honom 4 dagar i veckan, ibland blir det någon dag mer. Några andra intressen förutom hästar är fotografering/redigering, har en Canon EOS 450d som jag haft i drygt 2år. Dom flesta bilderna ni ser på bloggen är redigerade i Photoshop Elements 4.0, har tillfälligt ett nyare nu. Jahopp! Har ni några frågor får ni hojta ;D

Postat av: [elsa]

Mycket rolig läsning! :]

2011-01-18 @ 20:17:59
URL: http://elsaglans.blogg.se/
Postat av: Adina

Jag ska försöka komma ihåg att gratta dig imorgon, om inte - JÄTTESTORA GRATTISKRAMAR TILL DIG LINNÉA !! :)

2011-01-18 @ 20:57:31
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0