Dummaste jag gjort.

Vi har alla varit unga (eller gamla) och dumma, right? Jag har tack och lov inte gjort några större misstag, men det finns händelser jag tänker tillbaka på och undrar hur tusan jag tänkte ;) Här är två av dom.

Börjar med en avramling som hände för väldigt längesen på ridskolan. Det var nästan precis när jag börjat rida, så jag kunde alltså inte speciellt mycket och balansen var obefintlig, haha. Jag fick stallets piggaste häst, som var för svår för mig, men det visste ju inte lilla jag. I galoppen drog hästen i alla fall, jag fick inte stopp på den och i ren panik börjar jag ropa på ridläraren att fånga hästen. Tror ni hästen blev lugnare av att jag ropade och hojade? ;) Nej, såklart inte. Slutade med att hästen sprang rakt mot ridhusväggen, tvärnitade varpå jag flög av. Ingen skada skedd men jag lärde mig en viktig läxa.

En annan dum grej var när jag fick för mig att rida ut Sancho barbacka i grimma + ett grimskaft utan hjälm. Ja, ni hör ju bara hur smart det låter. Jag har ridit Sancho utan hjälm ett antal gånger (photoshoots, skritt ute någon gång), men kommer man i full galopp med grimma som man inte vet om hästen lyssnar på, barbacka så man inte har balans OCH utan hjälm så är man otroligt dum. Dessutom hade jag min systemkamera över axeln, värd sisådär 10.000 kr.. Lyckligtvis gick det bra, var en jättemysig ridtur - men det är inget jag kommer göra om ;) 

Sanchos outfit den gången.


Mysigt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0