Dagens ridpass - Mirre.



Idag var Mirre inte värd med än en Scan-häst
. Nej, så får man inte säga. Men ush, vad dåligt det gick. Det blåste halv storm ute och jag fick leda honom hela vägen till ridhuset. Han slängde sig, försökte vända, gick på mig. När vi väl var framme gick det ganska bra till en början. Han gick avslappnat i skritten, även om han knäppte av lite ibland, men inte lika mycket som förra gången. Resten - ja det gick åt skogen. Han var sjukt stark, och han lyssnade inget i varken traven eller galoppen. Satt av så fort han släppte lite, ingen idé att fortsätta när jag redan var på dåligt humör. Medans jag väntade på pappa (som snällt agerade lampa på vägen hem) gick jag med honom och körde lite samma sak som jag gjorde med Sancho igår. Då var han jätteduktig!  

Ja, det finns inget mer att säga direkt. Det gick inte alls bra och det här ridpasset glömmer vi.

Postat av: Adina

det går upp och ner.. Nästa gång kommer du inte ha lika höga krav och då kommer han gå bättre än dina förväntningar och allting kommer gå jättebra. Jag tror det är mitt största problem - jag vill att allting ska gå lika bra som sist men att någonting kommer ivägen och jag blir blockerad och bara less och allting går åt skogen.

kan inte säga vad det beror på för dig - bara att det kommer bättre dagar!

2011-03-10 @ 23:07:08
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

SV: Ja herregud, det är verkligen stor skillnad på Funi sommar och vinter ;)

2011-03-10 @ 23:08:41
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0