Bloggbedömning - Adina

Vill du att din blogg ska bli bedömd av mig? Släng iväg en kommentar, så lägger jag till dig på kö-listan ;)




http://adinis.blogg.se/

Design/bilder: Gullig design med fin bild i headern, och bra att det står lite vad bloggen handlar om! Tycker det saknas någon slags ram runt själva bloggen (här kan hitta det jag menar, haha). Jag skulle byta plats på sökrutan och info-bilden (menyn), eller lägga en kort presentation längst upp i menyn. Info-bilden är cool, haha! Annars är designen lätt att hitta på, och bilderna är fina.

Inläggen: Inläggen är alltid välskrivna. Välstavade, skrivna grammatiskt rätt osv. Stort plus att du alltid har med minst en bild i varje inlägg! Uppdateringen skulle kunna vara bättre, även om det är svårt att hinna med kan man försöka skriva åtminstone ett om dagen. Fler inlägg från kategorierna "Tänkvärt", "Tips och trix" och "Redigeringstips" skulle önskas. Du får ner dina åsikter bra, ex. inlägget "Prestationer hit och dit", fler sånna! Dagens ridpass-inläggen är alltid otroligt intressanta, det märks att du är duktig, och jag blir alltid inspirerad.     

Temat på bloggen: Bloggen känns lite "spretig", men det är ju ändå DIN vardag, så det är inget fel med det.     

Sammanfattning/övrigt: Något som du för övrigt ska ha stor eloge för är att du kommenterar andras bloggar med genomtänka och bra kommentarer! Sammanfattningsvis behövs bara lite finslipning på designen, och bättre uppdatering med lite fler inlägg som kan göra fler personer intresserade.

Postat av: Adina

Tack för den ärliga kritiken! Det är alltid bra att höra vad man behöver förbättra, annars kan det aldrig bli bättre :) Men sedan kanske saker så som att designen är lite enkel, att bättre uppdatering krävs och kanske försöka samla bloggen så den inte blir lika spretig. Men precis som du skriver (vilket är helt sant) är min vardag väldigt spretig och om min blogg skulle bli en ren hästblogg skulle jag inte kunna skriva om speciellt många saker då jag enbart är i stallet 1-3 gånger i veckan och inte 5-6 dagar som du är och alla som har egen häst.

Jag är inte heller någon modefantast på något sätt och utrustningsbranchen har jag aldrig lagt mig in i på så sätt kan det bli svårt att kategorisera min blogg fullständigt som hästblogg.

Men jag har inte ens bloggat ett år än - det kanske blir bättre med tiden, att jag börjar samla den mer och mer allt eftersom mina intressen minskas och kanske blir mer samlade.



Tack för den positiva responsen på mina inlägg! Jag försöker verkligen skriva så bra som möjligt och inte bara skriva för att - JAG HATAR SÅDANA BLOGGAR! Då skriver jag hellre 1-3 välskrivna inlägg än 3-6 slarviga "hej idag har jag gjort sak1, sak2 och sak3 och det var roligt"-inlägg.



Vill bara ställa en liten fråga, skriver jag för korta inlägg i allmänhet?

Och jag provade med ramen - men jag får den bara att gå runt headern. Hur gör du för att få den runt hela bloggen?



Tack än en gång!

2011-03-09 @ 23:02:24
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: anonym

du hoppar ju bara över en hel del människor. minst två-tre stycken var före henne ;) vojjvojj.

2011-03-09 @ 23:02:26
Postat av: Sofia

Http://hoppningsmuppen.blogg.se

2011-03-12 @ 08:03:01
URL: http://hoppningsmuppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0