Mobil när man rider?

Jag har alltid med mig mobilen när jag rider, främst när jag rider ut då. Det tycker jag man ska ha, ramlar man av eller om något annat händer så är det viktigt att kunna kontakta någon. Men det var inte det jag ville diskutera - utan när folk sitter och ringer/smsar för skojs skull uppe på hästryggen. Smsar gör jag väldigt sällan, det tar alldeles för lång tid och tar för mycket fokus ifrån hästen/omgivningen i och med att man måste kolla på mobilskärmen när man skriver (även om jag kan skriva utan att titta så måste man ju kolla så man skrivit rätt). När man ringer någon tycker jag man har mer koll, man kan fortfarande se vart man rider, om det kommer en bil eller liknande. Dock ringer jag inte någon för skojs skull, utan håller ev. samtal kort.

Sen får man ju välja sina tillfällen också. Rider man på ett väg med mycket trafik kanske det inte är speciellt smart att ringa/smsa just då. Då är det bättre att vänta en stund tills man kommit till skogen/en mindre väg. Det bästa är ju om man har headset, så man har båda händerna fria om man blir tvungen att prata med någon. Man får även tänka på mobilen också, skulle det hända något medans man håller den i handen så kan man ju tappa den. Därför tar jag väldigt sällan upp iPhonen, då tar jag hellre min andra slit-och-släng-mobil. Ganska praktiskt att ha två mobiler ;) Hur gör ni, tar ni upp mobilen när ni rider?

Vore inte kul om min lilla älskling såg ut såhär om jag tappar den, haha!

Postat av: Adina

Först trodde jag att du hade tappat din mobil! Själv har jag en vanlig mobil, ingen touch eller så - inte lika ömtålig.

Jag smsar aldrig, dock brukar jag ibland kolla klocka + om någon ringer svarar jag, men brukar precis som du hålla samtalen korta. Funi kan få för sig att man ger en galoppskänkel ibland och då är jag väck.. hahah!

2011-01-23 @ 20:31:03
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

Ja herregud, jag har också tänkt den tanken. Men som sagt. Det är lite lågnt.. :<

2011-01-24 @ 07:35:05
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

långt *

2011-01-24 @ 07:35:15
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0