Hästfilmer.

Spirit: Stallion of the Cimarron.
Filmen handlar om mustangen Spirit som är ledare för en flock vildhästar i den amerikanska "gamla västern". En kväll upptäcker Spirit något nytt i skogen, en eld. Han galopperar dit för att se vad det är som försegår och när han kommer fram ser han ett par hästar som står fastbundna. Spirit försöker hjälpa hästarna att ta sig loss och märker då att det ligger något på marken. Han förstår snabbt att det är människor. När Spirit undersöker deras saker vaknar människorna och försöker fånga Spirit. Spirit flyr men blir infångad av människorna. De för honom till en militärbas med massor av andra hästar, där de försöker tämja honom.
Det här är en av mina absoluta favoritfilmer alla kategorier. Helt klart värd att se!

Black Beauty.
Följ den vackra hästen Black Beauty från sina första år i en idyll till ett hårt liv med mycket arbete och lite kärlek. Jag klarar inte av att se den här filmen utan att gråta, den är så sorgsen men samtidigt helt underbar! Trailern här nedan gör inte filmen rättvisa för trailern suger.. Menmen.

Hidalgo.
Året är 1890 och den amerikanske yrkesryttaren Frank Hopkins ska som förste västerlänning någonsin delta i en vida känd hästkapplöpning genom den arabiska öknen. Det prestigefyllda distansloppet är dock minst sagt krävande och det är osäkert om Frank och hans häst Hidalgo överhuvudtaget kommer att orka hela vägen fram till mållinjen.
En väldigt spännande film, som inte är en typiskt hästfilm men som ändå förtjänar en plats här eftersom det fortfarande kretsar kring hästar till viss del.

Postat av: Adina

SV: Jag vet att man inte ska rida när man är på dåligt humör, men jag är så galet tjurig och vill inte ge upp. Det värsta var att jag var på hur bra humör som helst innan, men att tålamodet tröt när han tjorvade. Samtidigt ville jag inte sluta rida när han tjorvade, då hade han lärt sig av det också.. :/

2011-01-26 @ 15:39:56
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: jessica

det där är bra filmer! :D

2011-01-26 @ 16:19:38
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/
Postat av: Adina

SV: Linnéa, jag trodde inte alls att du menade det så! Men jag håller med dig, och kanske också uttryckte mig lite fel. Jag såg att man kunde läsa det som om du tyckte jag gjorde fel då, men jag förstod att du inte skulle mena det, eller jag hoppades på det i alla fall :)

Men som sagt, jag uttryckte mig fel och det nog därför som det blev lite missförstånd där! :)

2011-01-26 @ 17:49:08
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0