Dag 7 - Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan.

Om jag verkligen tänker efter så är det faktiskt inte så mycket redskap/utrustning jag VERKLIGEN behöver. Det är mycket grejer som underlättar väldigt mycket ex, sadel, träns, grimma, men det mesta är saker jag skulle kunna klara mig utan ifall jag var tvungen till det. Så efter mycket noggrant tänkande kom jag fram till att det är två grejer jag aldrig skulle klara mig utan - en grep och ett grimskaft. Grepen är väl ganska självklart, man kan ju inte mocka utan en grep ;) Grimskaftet är också en viktig sak, om jag skulle tvingas klara mig utan sadel/träns hade det säkert funkat att ta ett grimskaft som halsring. Och jag leder oftast Sancho med bara ett grimskaft runt halsen, mycket smidigare enligt mig. Att rida barbacka är ju inga problem, så sadeln klarar jag mig utan. Fast, en borste och en hovkrats skulle jag nog behöva.. Jaja, man kanske kan använda grimskaftet som borste och hovkrats? ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0