Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport.

Jag är väl egentligen rädd för rätt mycket inom hästsporten, även om jag inte visar det, men om jag ska välja den största så är det ett väldigt enkelt val. Jag är livrädd för att göra något så att Sancho/dom andra hästarna skadas, jag skulle aldrig klara av att leva med det. Fick ju absolut panik en gång när alla hästar rymde, jag trodde att jag glömt stänga staketet. Men det visade ju sig att det var Surprise som rivit ner det, "tur" för mig eller vad man ska säga.
Den rädslan är även anledningen till att jag tycker det är obehagligt när Sancho sticker, jag blir rädd att han ska snubbla/sträcka sig/trampa snett, för det känns som att det är mitt fel då eftersom jag inte kan kontrollera honom. Jag är väl lite över-nojig, men hellre överdrivet försiktig än att det skulle hända något.

Min fina lilla skrutt ♥

Postat av: Adina

Åh, ja jag håller med. Shit när jag gick omkull med Loki, då fick han en senskada. Inte kul att vara den som vållade till den, om än att han inte haltade efter att jag gick omkull. Hältan kom ca 1½ vecka senare.

2011-01-20 @ 16:09:09
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0