Svar på tal?

Det har ju varit lite diskussion på diverse bloggar/skvallerbloggar, om man ska ge svar på tal eller inte. Tänkte dela med mig av mina åsikter. Jag själv har gett svar på tal i inlägg en del gånger, när jag känt att det varit "nödvändigt". Jag ser det som en möjlighet till att förklara sig, inte skälla ut personen eller ge ett spydigt svar. Skulle någon säga att Sancho är ful när han har så mycket päls (det har hänt, ja), så hade jag skrivit ett svar på tal i ett inlägg, där jag vänligt förklarat att han är 27år och att man vanligtvis inte klipper äldre hästar eftersom de ofta har problem med att hålla värmen, och att han inte rids speciellt hårt. Det här var ju en kommentar som berörde många, jag vill ju att folk ska veta anledningen till att vi inte klipper Sancho, därför skulle jag lägga ut det i ett inlägg. Skulle det däremot vara en obetydlig sak, exempelvis varför jag har rosa schabrak (haha dåligt exempel), så hade jag inte skrivit det i ett inlägg utan gett svaret direkt till den personen.
Det jag tycker man INTE ska göra när man ger sval på tal i ett inlägg är att publicera efternamn/mejl, kanske inte ens blogg. Det är dålig stil. Dessutom tycker jag inte att man ska svara elakt, är det någon som sagt något riktigt dumt får man tänka att man ska vara bättre än den personen. Fast man ska ju inte ta hur mycket skit som helst ;) Hur ser ni på det här med svar på tal?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0