Rädslor.

Jag är väldigt sällan nervös/rädd på hästryggen, eller i stallet över huvud taget. Men det är en grej som gör mig aningen nervös. När jag var mindre skulle jag rida en väldigt pigg häst på ridskolan för första gången. Den var inte överdrivet pigg, men totalt död i munnen och ville verkligen inte lyssna. För att göra en lång historia kort så fick jag inte stopp på den i galoppen, jag fick styra in den i väggen vilket ledde till att jag ramlade av. Detta sitter kvar än idag. Rider jag en ny häst, eller en häst som är jävligt pigg och svår att få stopp på, så blir jag alltid lite nervös precis innan jag ska fatta galopp. Det blir ett skutt i magen liksom, haha! Men jag tycker det är konstigt att det sitter kvar även fast den där händelsen var så pass längesen.. Skumt. Är ni rädda/nervösa någon gång med hästarna?

Men på Sancho känner jag mig alltid trygg :*

Postat av: Adina

Jag är lite osäker när jag är med nya hästar - om de inte vill lyssna eller så. Jag vill ha en häst som lyssnar och inte som springer över en osv. Finns alldelens för många olydiga hästar.. :o

2011-02-18 @ 18:48:34
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

Jag är lite osäker när jag är med nya hästar - om de inte vill lyssna eller så. Jag vill ha en häst som lyssnar och inte som springer över en osv. Finns alldelens för många olydiga hästar.. :o

2011-02-18 @ 18:48:35
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: elin

Kan hända att jag blir lite rädd när det kommer en flock hästar i fullgalopp bakom en och man vet att sin egen häst vill hänga på och kan slita sig när som helst...

Min ponny vill inte vara sist och hon blir lätt ryckig och stark när hon vill iväg och får jag inte upp grimskaftet kan jag bli lite nervös att jag ska tappa henne eller bli lite mos av andra hästar.

2011-02-18 @ 19:13:40
URL: http://horzeandriders.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Jag brukar inte vara nervös något med Zäta, med henne känner jag mig alltid trygg :D

2011-02-18 @ 23:13:27
URL: http://ridinghorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0