Ge inte upp!

Jag kommer ihåg när jag för 2,5 år sedan satt och kände som att jag aldrig kom framåt inom ridningen. Jag red på ridskola en gång i veckan, i en grupp med 12 personer - och ni kan ju gissa hur mycket uppmärksamhet man fick av ridläraren.. Jag ville så gärna ha egen häst, och jag tjatade på mamma, men som ni kanske förstår fick jag bara nej till svar. Tur var väl det, jag hade aldrig klarat av en egen häst då! Då började jag istället leta efter en häst att rida några dagar i veckan i alla fall, men inte heller det funkade så bra. Jag la ut en annons, men fick bara oseriösa svar. Mamma och pappa kollade med hästfolk dom kände, men ingen sökte medryttare just då. Det kändes bara så hopplöst.

Men nu sitter jag här, och har inte bara en utan TVå underbara hästar att rida. Det jag vill säga till alla er ridskoleryttare  är - ge inte upp! Ibland känns det som att allt bara står still, det händer inget nytt och man vill ha en häst NU. Börja kika runt efter en medryttarhäst, men hittar du ingen just då så är det inte hela världen. Din tid kommer! Det kanske tar något år, men när det väl händer så kan jag lova att det var värt att vänta. Istället för att sitta och deppa ihop - se till att lära dig så mycket som möjligt så att du är väl förberedd för din framtida häst ;)


Postat av: Adina

Helt rätt! Jag minns när jag blev "sparkad" från Funi efter min första sväng med honom, det var tungt - ingen sökte medryttare. Men nu när jag väl har en häst att rida kommer det folk och frågar om man vill rida deras - även fast än man redan har en.

Lite jobbigt för de som inte har någon att rida då det är svårt att komma in i rullarna - men man förstår sig på hästägarna. Man provar inte gärna en joker som man inte vet om det är bra eller ej, mycket bättre med säkra källor.

2011-02-21 @ 20:28:35
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Anna

Håller med ! Bara att kämpa vidare även om det käns tufft ! :)

2011-02-21 @ 22:23:38
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0