Dagens ridpass - Sancho.




Nästa häst ut - Sancho. Eftersom det var mörkt hade jag ingen lust att rida ut, så det blev ett pass i paddocken. Det var lite svårt eftersom det i princip bara gick rida på fyrkanten, men det blev som en stor oval så det funkade ändå. Började med att ställa lite, och hitta framåtbjudningen. Han brukar bli ruskigt seg när man rider honom på ridbanor. Knepet brukar vara att låta honom trava fritt på långa tyglar några varv, och det funkade bra idag. Han blev faktiskt pigg tillslut! När vi hittat bjudningen gjorde jag lite halter, för att få honom att reagera snabbt både bakåt och framåt. Först skitt-halt-skritt, och sedan skritt-halt-trav. I början gick det lite segt, men sen blev det riktigt fint. Gjorde även lite skänkelvikningar på böjt spår i både skritt och trav. Är riktigt nöjd över gamlingen idag, han lyssnade bra, hade bjudning och jobbade fint. Han hade kunnat vara liiite lättare i handen, men annars är jag som sagt nöjd :)

Postat av: Adina

Lillgubben! Skönt att han skötte sig! :) Nu ska jag gå och sova, sedan bär det av till flygplatsen imorgon - lite nervös :)

2011-02-24 @ 21:49:00
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0