Dagens ridpass - Mirre.




Mirre var först ut idag! Han var piggelin, men lyssnade ändå bra. Körde samma sak som förra gången, så fort han började takta gjorde jag halt/ryggade. Han var faktiskt lugn i början, även i traven. Dock var han ganska tittig. Jag har hittills märkt två saker han inte gillar: broar och grindar. Idag gick vi över två broar, och då spände han sig och riktigt smög över ;) I galoppen försökte han dra iväg, men när jag tog tag i honom slutade han rusa och vi fick till en riktigt bra galopp. Sista biten gick han superfint i skritten, lugnt och avslappnad med bra tramp och lätt i handen. Det gäller bara för honom att slappna av, så går resten bra sen :)

Det är lite klurigt med honom - han är så svår att rakrikta ordentligt och han vill gärna gå med bakdelen ute på vägen.. Inte speciellt bra när man möter bilar. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra när han gör så, det hjälper inte att försöka putta in den igen med skänkeln, för då går han bara ut igen 2 sek senare. Men jag kommer nog på en lösning snart, när jag hittat knapparna lite mer.

Postat av: Anna

Vad händer om du driver på lite extra när han skjuter ut baken ? Crazz gör så om man rider sakta eller står still och då brukar det funka att bara driva på lite :)

2011-02-24 @ 22:33:01
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: E

Hejsan, satt och läste din blogg bara just :) ett tips är att leda framdelen på bakdelen ist för att flytta bak på fram! (:

2011-02-25 @ 22:48:18
URL: http://heyl0serman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0