Dagens ridpass - Mirre.



Snyggingen när vi kommit tillbaka :) Har tagit av ridtäcken, så ingen tror jag red utan ;)

Jag vågade mig upp till ridhuset! Vågade, ja, haha. Jag har inte ridit dit själv innan nämligen ;) Alla verkade vara på Göteborg Horseshow, för jag hade hela ridhuset för mig själv. Lyx!

På vägen dit blev han livrädd för en stor "hink", så han försökte vända men efter lite övertalning smög han sig förbi. Väl inne i ridhuset var han lite spänd till en början, men det blev bättre. Gjorde ingen speciell övning, utan mest lite lösgörande arbete bara. Mycket övergångar från halt-trav, bak- och framdelsvändningar, skänkelvikningar på rakt/böjt spår och lite ryggningar. Han lyssnar ju väldigt bra framåt, men förhållningarna är det lite sämre med, haha. Jag märkte att han har lite problem med vänstergaloppen, han vill gärna gå i höger istället. Det gäller att vara lite extra tydlig med hjälperna då alltså. Annars gick han lugnt och fint i galoppen, vi gjorde till och med ett flygande galoppombyte ;) På vägen tillbaka gick han superfint, tyckte han kunde gått lika fint i ridhuset, haha!

Postat av: amanda

Mysig blogg och finfin header! :))

2011-02-26 @ 21:31:06
URL: http://amandaulfvins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0