Dagens iskalla ridning.

Jag lovar - jag har aldrig fryst så mycket under ett ridpass som jag gjorde idag! Det blåste iskallt, det var verkligen hemskt. Fick dra över jackluvan ÖVER hjälmen, och mina ispinnar till fingrar fick jag stoppa innanför jackan lite då och då (det var precis lika härligt som det låter..). På vägen mötte vi rådjur, och Sancho blev ju självklart spänd och vägrade gå ett tag. Sen fick jag honom att gå framåt, men han var fortfarande spänd resten av turen. Jag hade nog fasen likagärna kunnat skippa denna turen, hemsk var den verkligen. Snälla, snälla låt våren komma NU :(

Postat av: Wilma

Sv: Ja, vi borde ju i egentligen få rida där, dessutom är det ju nästan farligt att rida på asfaltsvägen upp till skogen vid Rankåsstugan för alla kör ju som riktiga galningar där... Har svårt att komma ihåg en enda gång som någon har bromsat in där typ "/

2011-02-14 @ 21:30:19
URL: http://hoppodressyrekipagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0