Dagens ridpass.


Gulleponken! Tycker han är riktigt söt i remont, hihi :)

Idag var Sancho ingen räserponny som han brukar vara. Tydligen hade han kört lite mycket rodeo ute i hagen nu på eftermiddagen, så det förklarar nog varför han hade noll energi ;) Red ut en liten sväng först, och allt gick jättebra. Han var självklart seg när vi red ifrån stallet, men sen när vi vände blev det precis lagom tempo. I vanliga fall brukar det vara rejs så fort det bara går, men idag kunde jag variera tempot och han lyssnade super på förhållningarna. Han borde köra rodeo lite oftare alltså.. Haha!

Red en kort stund i paddocken också. Han var lite disträ eller vad man ska säga, och tappade takten ofta, men det släppte sen. Idag hade min sits kunnat vara mycket bättre, jag tippade framåt och blicken var nedåt hela tiden. Får rida med dressyrsadeln någon dag nu, lite enklare än allround mot hopp ;)


Postat av: elin

haha aww söt han är!

2011-04-01 @ 22:27:53
URL: http://horzeandriders.webblogg.se/
Postat av: Julia

Han är verkligen jätte söt! Bara nyfiken, har du kollat min blogg någon gång? :)

2011-04-02 @ 00:57:27
URL: http://ohjuliet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0