Lite info om mig!

Fick önskemål att skriva lite om mig så här kommer det :)


Såhär söt var jag när jag var liten bäbis ;D

Jag heter ju då Linnéa Kosir, är 15 år och bor i en liten stad som heter Tibro. Tibro är rätt.. dött, men det är ändå helt okej att bo här. Bor hos mamsen mestadels, och varannan helg hos pappa. Mamma är svensk, och pappa är slovensk (och det är därifrån mitt lite udda efternamn kommer ifrån). Pappa är född i Sverige och så, men farmor och farfar har bott i Slovenien. I familjen finns också en liten spelgalen 12-årig lillebrorsa vid namn Jesper.

Jag går i 9an på Nyboskolan, och det är väl helt okej, även om jag är extremt skoltrött. Jag har trots det ganska lätt i skolan med ungefär allt utom matte/fysik/bild. Idrott kan vara lite jobbigt också, haha. Jag är inte direkt någon sportslig person av mig, fast jag har varit. När jag var runt 11-12 år så gick jag i både handboll och fotboll, men nu är det bara ridning som gäller. I skolan har jag inte direkt något favoritämne, men om jag skulle tvingas välja något skulle det nog faktiskt bli SO. Det brukar bli roliga disskussioner där ;) Jag har rätt mycket åsikter om nästan allt, ex hästar (såklart), politik och religion. På tal om religion, jag är inte konfimerad, istället gick jag ur kyrkan nyligen.

Det är ju snart dags att välja gymnasie för mig, och är verkligen helt lost. Vet verkligen inte vad jag ska välja, för jag har ingen aning om vad jag vill jobba med. Det program som lockar mest just nu är International Baccalaureate, man läser allt på engelska och är väldigt brett. Tror det skulle passa mig :)


Jag, mamma och någon liten ponny :)

Jag har ridit ända sen jag var liten, med ett uppehåll. Gick nån knattegrupp först som inte var speciellt rolig. Jag slutade när tjejen som ledde min häst slog till ponnystackaren på röven så den tog världens skutt framåt och jag nästan ramlade av. Men för ungefär 5år sedan började jag igen, i en grupp som nog egentligen var för lite för avancerad för mig. Dom red utan ledare och kunde redan galoppera, och jag hade ju varken galopperat eller ridit utan ledare förut. Men det gick, tror det hjälpte mycket att dom kunde mer än jag, då ville jag ju inte vara sämre än dom.


Jag och älskade Merlin.

Men mitt riktiga hästintresse började när jag blev skötare på en av ridskoleponnyerna, Merlin. Då visste jag knappt hur man sadlade eller tränsade, men eftersom jag blev tvungen att leda knattegrupper iom att jag blev skötare så lärde jag mig tillslut. Merlin var den snällaste hästen man kunde tänka sig, tror faktiskt han var snällare än Sancho. Han var en haflinger, D-ponny född 1994 e. Mandy u. Steffi. Han gjorde allt man bad honom om, han var väldigt välutbildad, även om han inte kunde hoppa för mycket pga sina ben. Det var på honom jag lärde mig hoppa, och rida ordentligt. Det var också på honom jag "tävlade" på för första gången, och jag har inte kommit hem en enda gång utan rosett när jag tävlat honom :) 
Jag var skötare på honom i ungefär 3 år, innan Sancho kom in i mitt liv. Då slutade jag att vara skötare på Merlin, eftersom det var mer slit än roligt. 17 januari 2010 fick han avlivas pga fraktur i hovbenet.. Saknar honom otroligt mycket.


Här är mitt EF-s 55-250mm.

Förutom hästar är jag också väldigt intresserad av fotografering och jag köpte min Canon EOS 450d för drygt ett år sedan. Jag har tre objektiv, kitobjektivet 18-55mm, EF-s 55-250mm och EF 50mm. Det jag är mest nöjd med är 55-250, och det är det jag använder mest. Just nu fotar jag inget annat än hästar nästan, haha.

Postat av: Irene

Hahaha, du är som mig! Jag tyckte också SO var det bästa fär jag gillade diskussionerna! Söt har du ju alltid varit och jag har en bilder på dig med när du var liten som du är så söt på!



Kram från faster

2010-09-21 @ 08:13:47
Postat av: Nicole :)

hej:) du värkar vara en go och glad tjej:)

jag tyckte jag kände igen din häst lite:) så jag anade att det var din häst som jag såg i Tibro en riktig goding om jag får säga det själv:)



då kanske du undra vem jag är som bara helt plötsligt kommer och skriver.. hehe:)

men jag är tsm med daniel nilsson om du vet vem det är:)

ni bor rätt nära varandra=)

skulle vara kul att kanske skriva med dig vem vet?!:)

men om du har intresse adda: [email protected]:)

2010-11-11 @ 20:47:08
Postat av: Alexandra

Hejhej, kylickade mig in på din blogg genon min kompis elins blogg! Va bara tvungen att skriva, aldrig träffat någon med slovyenskt ursprung , min farfar va också från slovenien :) hehe. Fin blogg blogg btw!

2010-11-21 @ 23:43:20
URL: http://absolutalexandraa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sorry för stavfelen är inte så bra på touch så därför :p

2010-11-21 @ 23:46:29
URL: http://absolutalexandraa.blogg.se/
Postat av: Morbror Marko

Grattis på födelsedagen önskar nollåttorna!

2011-01-19 @ 08:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0