Mina mål inom ridningen?

Avundas verkligen alla som har egen häst/foderhäst, att kunna träna, tävla, sätta upp mål osv. Skulle aldrig byta bort Sancho mot någon annan häst, inte ens om jag skulle fått en egen (den hade fått vänta haha), men han hade gärna fått vara 10 år yngre ;)
Jaja, det jag ville komma fram till var att det är svårt att ha mål inom ridningen när man mest skogsmullar, men jag försöker ändå att sträva efter lite olika saker. Att rida Sancho utan träns är ett undermedvetet mål jag haft ett tag, tycker det ser så himla härligt ut att vara så samspelt med hästen att man inte behöver så mycket utrustning. Vem vill inte ha en sån relation med sin häst liksom? Sen är det lite småsaker som jag behöver rätta till, exempelvis hitta stödet i stigbyglarna, inte rida med öppna händer och sitta mitt över hästen (inte i stolsits som jag gärna hamnar i).

Men jag vet faktiskt inte om jag har något långsiktigt mål med ridningen. Bli så bra som möjligt antar jag. Sen vore det en dröm att köpa ett föl för att sedan rida in och utbilda, vara med från början liksom. Men det målet är i en väldigt avlägsen framtid ;) Sen skulle jag vilja testa western ockå, kanske tävla lite på väldigt låg nivå. Ser så kul ut, speciellt trail (tror jag? det med en liten "hinderbana" i alla fall).

Bilder från nån westerntävling förra sommaren :)
 


Postat av: FRIDA VIKTORSSON - reining ryttare

Va kul att du är intresserad av western :)

2010-10-29 @ 15:25:33
URL: http://fridaviktorssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0