Äntligen - dagens ridpass!

Yesyesyes, idag var det äntligen hyffsat väder för att rida! Ganska kallt, men det är ju bara bra, så man slipper kramsnön. Sancho var pigg redan när jag tog in honom, han bokstavligen sprang in, fast det kanske mer berodde på att han trodde han skulle in för natten ;) Slängde på honom en massa reflexer, och sen gick vi iväg i kylan mot gärdet! Vågade inte sitta upp förens vi var framme, Sancho är inte världsbäst på att bedömma halkrisken, han går gärna där dom allra värsta isfläckarna är.. Puckoponny :)
När vi gick ut på gärdet var det så mörk att jag inte kunde se hur djup snön var - så givetvis gick vi där det var djupast. Det var en bra bit över knäna på mig, haha! Lille Sancho tyckte det var väldigt jobbigt att pulsa runt i snön i alla fall, men lite roligt var det nog också för han hade örona framåt hela tiden ;) Travade mest, han fattade galopp själv en gång men sen märkte han att det blev för jobbigt så då saktade han av, haha. På vägen hem gick han och småtravade hela tiden, överskottsenergi? Hur kul som helst, hoppas jag kan hitta något ställe där det inte är så djup snö så han kan springa av sig lite :)

Bild från en film från förra vintern, då hade det inte kommit så mycket än!

Postat av: Adina

Åh vad mysigt med snö! Jag längtar tills vintern kommer igång på riktigt så man kan galoppera i snön och bygga snöhinder! Här i Luleå är det bara 8 cm snö än så länge så det är ingenting att hurra över. Idag busade jag upp Funi ordentligt i galoppen. Direkt från halt till galopp och han blev verkligen på hugget! Riktigt kul :)

2010-11-29 @ 20:54:50
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

SV: HAHAHAHH, vilken liten buse han är! Funi tror jag nog inte skulle hoppa frivilligt, han gillar nog inte det egentligen. Men jag ska prova och se hur han reagerar :)

2010-11-30 @ 08:48:52
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hur gammal är han?

2012-01-02 @ 00:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0