Gårdagens ridpass.

Hann inte blogga igår, men skolan & sömn går faktiskt före ;)

Igår var JAG duktig för en gång skull, red barbacka eftersom det var så kallt, perfekt så man blir varm om rumpen :) Det var evigheter sen jag försökte trava barbacka. Red väldigt mycket utan sadel förra sommaren men sen dess har det inte blivit så ofta. Gillar inte Sancho's rygg, känns som att jag totalmosar hans ryggrad, men det gör jag ju inte. I alla fall, jag lyckades sitta ner ganska bra i traven faktiskt, förutom när vi red i djupsnön, då är det totalt omöjligt ;) Han var framåt, lite stel eftersom han stått några dagar men det gick rätt okej ändå. Fokuserade mest på min sits, jag måste dra bak axlarna mer utan att luta mig bakåt, och hålla ytterhanden stilla. Blicken måste upp också, det är nog det jobbigaste men det är bara att traggla!

Här har vi ett exempel, måste dra bak axlarna liiiite (är värre i verkligheten), kolla uppåt och vrida om händerna!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0