Nervös sv-lektion & longering.

Dagens värsta var helt klart svenska-lektionen! 9a (min klass) och 9b blandades och delades upp i 3 svenskagrupper, en lärare till varje. Nu ska jag inte säga för mycket, men en av dessa lärare vill man verkligen inte ha som lärare! Så det blev nervöst, när dom läste upp namn för namn.. Men tack gode gud kom jag i en bra grupp, med en bra lärare. Jag kanske kan få MVG i svenska nu, vem vet? ;D

Sanchoplutten var inte halt, helt otroligt. Han hade ett litet bitmärke på baken men annars var han hel ;) Han går bara med Fleur nu, som är hans kompis, så han har det prima. Dock gillade han inte när vi gick förbi Q och Surprice, och jag förstår han, jag hade varit livrädd för Q efter att han varit så dum..!
Nu har dom hackat av grödorna (eller vad det nu heter) på gärdet, så vi får rida där. Jag kände att Sancho kunde få springa lite utan mig på ryggen, så det blev några varvs longering istället för ridning. Travade bara litegranna så han skulle få röra sig lite, sen sprang jag bredvid honom lite också på rakt spår. Han förstår riktigt bra nu att han ska stanna när jag stannar, till och med i traven :) Duktig polle!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0