Nära döden upplevelse - 3 hästar på rymmen.

Ja, herregud vart ska jag börja.. Ihopsläppet gick katastrofalt dåligt. Hade ridit ut på Sancho, och kom tillbaka till stallet. Gjorde iordning han och så skulle jag släppa ut honom hos Q och Fleur (Surprice var i stallet). Redan innan jag släppte honom såg man verkligen på han att han var rädd.. Jag hann inte ens ta av honom grimman fören Q började jaga honom, tränga upp honom i hörnet, bita honom. Sancho hade ju ingenstans att ta vägen, Q sprang som en idiot bakom honom.. Slutade med att Sancho halvt gick omkull och nästan rev ner staketet.. Sen lämnade Q honom såpass länge att jag kunde hämta honom, men vi fick springa ut ur hagen för nu jagade Q både mig och Sancho. Vi kom ut levande i alla fall, och tack gode gud var Sancho inte skadad.

Men det var inte över än. Vi öppnade hela hagen (dom hade bara sprungit i en del av den nu) och tänkte att nu kanske Q skulle lämna Sancho ifred. Men icke, när vi släppte ut Sancho och Surprice med dom andra så började både Q och Suprice jaga Sancho, i den smala delen av hagen.. Sancho kunde inte vända nu, utan enda utvägen var över staketet. Och det var precis vad han gjorde, hoppade över staketet. Det måste han gjort, för Suprice hade sår från staketet, antagligen eftersom han inte hoppade utan bara sprang rakt genom. Så nu sprang alltså 3 hästar på vägen.. Fleur hann vi stänga in innan hon också rymde. Q och Surprice fick vi tag i hyffsat snabbt, och när dom var inne i hagen så började sökandet efter Sancho.. Efter en stund ringde Saras kompis och sa att Sancho var borta vid sommarhagen, så då sprang vi dit och hittade en skärrad Sancho inne i sommarhagen. Stackarn gnäggade förtvivlat när vi kom, han var genomsvettig men blev väldigt glad när han fick tröstäta lite havre. Och ännu en gång, han var inte skadad.

Det var inte fören jag kom hem nu som jag kom på vad som kunde hänt. Sancho hoppade rakt ut på en väg, tänk om det kommit en bil? Tänk om han fastnat i taggtråd när han sprang till sommarhagen? Tänk om han blivit påkörd på 70-vägen? Ush, jag vill inte ens tänka på det.. Men huvudsaken är att han inte är skadad, är ju ett mirakel egentligen. Men förhoppningsvis händer det aldrig igen. Detta var sista gången han gick ihop med Q i alla fall..

Älskling, du får inte skrämma oss sådär

Postat av: Elsa

Nej gud vad läskigt! Stackars Sancho! ;\ Står han ensam i en annan hage istället då?

2010-08-24 @ 16:03:41
URL: http://elsaglans.blogg.se/
Postat av: Mickaela

stackars lilla gubben :(

men tur att han inte blev mer skadad iallafall"/

2010-08-24 @ 20:32:30
Postat av: Emelie

Åh vad läskigt, tur att allt gick så bra som det gjorde!

2010-08-25 @ 15:40:56
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0