Överpigg häst + stor maskin + vilsen ryttare = not good.

Regnade hela dagen, men märkte det inte förens jag gick upp vid typ.. halv 3? (a) Tänkte precis göra mig iordning och åka till stallet, så börjar det åska -.- Så typiskt. Så fick rida sent idag igen, men det var nog tur det för det blev jättefint väder sen. Stackars lilla Sancho var helt dyngsur när jag tog in han :(

(mobilbilder)
Han var jättepigg, och då menar jag jättepigg! Han ville rejsa hela tiden, men det ville inte jag xD Sen blev han rädd för en massa grejer, överpigg? Ja :) Red en helt ny väg idag, Mamma förklarade den för mig igår och den var inte svår alls. När jag var påvåg tillbaka så hörde jag en stor maskin och då tänkte jag "fan, vi kommer få vända -.-" Sen såg jag att dom hade huggt ner hela skogen där, och det var stora trädhögar, och maskinen var en "träd-lyftar-maskin". Sancho brydde sig inte alls först, han gick bakom den när den åkte iväg mot en trähög. Men när maskinen började lyfta upp trädena, då ville inte Sancho gå förbi. Så det var bara att ta närmsta flyktväg = början på en väg som slutade med skog. Så vi red en bit mitt i skogen, jag var vilse! Som tur var så kom det ju ett spår som ledde upp mot den vägen vi hade följt förut. Sancho ville vända några gånger men så fort vi kom ut på vägen så ville han rejsa igen -.- xD Haha, händelserik ridtur!


älskling :*


Postat av: Tove

Tack så mkt för kommentaren :D Det är alltid kul att höra, och speciellt fr någon som själv tar jättefina bilder :)))

2009-07-30 @ 23:59:36
URL: http://tovekjaerran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0