Mina drömhästar.

Jag antar att jag inte är ensam om att sitta och kolla på Hästnet efter drömhästen som man förhoppningsvis kan köpa en vacker dag. Drömhästen ser ju totalt olika ut för varje person, en del vill ha en häst som hoppar 150-banor, en del vill ha ett mysigt kallblod att ha kul med i skogen och en del vill ha en superhäst med ett steg som Totilas. Jag själv kan inte bestämma mig för EN drömhäst, utan jag har flera ;) Kan berätta om två.

Drömhäst nr 1:
Helst av allt skulle jag vilja ha Sancho i storhäst-format med lite längre ben, yngre och sisådär runt 165-170cm. Älskar allt med honom, finns inget som jag ogillar riktigt mycket. Hans personlighet är ju helt underbar, hans färg är speciell och ganska unik, älskar hans stora stjärn och gulliga mustasch på mulen. Dessutom var han ju en riktig allround-talang när han var yngre, helt perfekt eftersom jag inte är inriktad på bara en gren. Tyvärr är det ju inte så sannolikt att jag någonsin hittar en häst som Sancho igen men ja, som sagt en drömhäst är det ju allt..



Drömhäst nr 2:
Om jag fick välja skulle jag helst vilja ha en brunskimmel med svart man/svans och tonat mot svart ner på benen (se bilden), genomgående ganska tunn bläs med rosa mule, 4 vita halvstrumpor. Valack, runt 8-12år, 160-170cm hög, vara normalt byggd - inte jättenätt men inte kraftig. Ska ha gått minst 120-hoppning med potential för lite högre. Kunna gå lätt dressyr, och lite terräng på skoj. Ska vara trevlig att handskas med, vara hyffsat lättlastad och det ska gå att rida ut på den (stort måste!). Pigg och framåt att rida, får gärna busa till det ibland men inte allt för mycket. Ja, det var väl allt. Inte lite höga "krav" man har? ;) Men som sagt, det är min drömhäst. Hur ser din drömhäst ut?


Postat av: Adina

Min drömhäst är nog en fux med ljus, tjock, lång man och en smal bläs. Kanske någon strumpa eller så också, men det spelar ingen speciellt större roll.

En korpsvart häst hade också varit häftigt (såg en svart isis med vit bläs och blå ögon en gång, riktigt fint!).



Sedan ska den vara kring 8-10 år, flotta gångarter, helst utan pass och självklart ett bra psyke. Bra energi och aktion och gilla att bada.. ahha :)

2011-01-24 @ 19:43:59
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0