Lilla pälsboll.

Okej. Nu är jag fullkomligt seriös. Är inte isen borta inom en vecka tar jag mitt pick & pack och flyttar till Saharaöknen så långt bort från is och snö som möjligt. Ramlade med cykeln, ramlade när jag gick med cykeln, ramlade när jag gick utan cykeln. Great! Sancho var också nära på att drutta omkull (och det var på stallplanen!). Vi kommer inte ens ut till dom isfria vägarna. Nu har jag klagat klart, hehe :)

Sancho fick en omgång med ryktstenen idag också. Jag stod säkert i 30 min, men ändå slutade det aldrig lossna päls? Och nu har han ju inte ens börjat fälla på riktigt än! Men det märks att det är pågång, för jag tror att han gått ner lite i vikt. Det gör han alltid när han fäller, även fast han får mycket mat. Men i år skulle vi ev. hjälpa honom lite på traven och klippa bort en del av den tjocka pälsen. Jag hoppas i varje fall att han inte går ner lika mycket som förra våren. Stackarn såg inte vacker ut då kan jag tala om..

Som ni kan se så var han väldigt tunn.. :(

Postat av: Adina

Man ska väl klippa hästarna när de släpper / bygger päls. Ni kanske kan ge honom lite korn? Korn hjälper till för att bygga fett - annars finns det någon müsli som är jättebra för att få dem att gå upp i vikt :)

2011-02-04 @ 22:26:29
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Sandra - hon med isabellen!

Sånna mysiga bilder! :D

2011-02-05 @ 13:21:21
URL: http://ponnybruden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man ska inte klippa hästarna nu, eftersom du kan råka klippa av sommarpälsen tyvärr :/

2011-02-06 @ 10:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0