10 sekunder av perfektion ♥


Bilderna är filmen, kan dock ej lägga upp eftersom det är något konstigt iphone-format -.- Obs, detta är inte bilder ifrån när han gick "perfekt" ;)

Hittade ett perfekt gärde idag, som knappt var några bucklor eller så alls! Så gjorde ett litet försök till dressyr där. Gick bra tills jag fattade galopp, som vanligt *suck* När han rusat runt en stund saktade jag av till skritt, han taktade och höll på ett tag men när han gick hyffsat normalt började jag trava lite. Han försökte rusa iväg i galopp, men då satte jag mig ner ordentlig och gav mig fan på att han INTE skulle galoppera, och vips, han gick så jävla fint! Jag kunde till och med sitta ner i traven ett helt voltvarv, och det säger mycket eftersom Sancho i vanliga fall pinnar på som en symaskin = omöjligt att sitta. Han gick inte "perfekt" så länge, kanske 10sek, men det var bara för att jag blev så glad att jag saktade av och överöste honom med beröm, haha! Dock fick jag inte med detta på filmen, så jävla synd.. Menmen, jag var stolt över lillgubben idag ♥

Postat av: Emelie

Vad kul att höra. Ja, det är kul när det går så bra ihop med sin häst. :)



Kolla gärna in min blogg och komentera gärna:) (om du vill)

2010-10-16 @ 09:24:55
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Okej. :D

2010-10-16 @ 11:17:35
URL: http://norrakullensstall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0