Visste ni att..

..jag inte ramlat av på flera år, och inte en enda gång på Sancho? Om det är tur, "skicklighet" eller överdrivet snäll häst kan väl diskuteras, men ändå ;)

Jag har inte ramlat av speciellt många gånger faktiskt, men några gånger har det ju blivit. Första gången var på en uteritt, första gången jag galopperade utomhus (och överhuvudtaget!), så jag hade ju inte direkt någon balans. Hur som helst, i galoppen rejsade hästen förbi hela ledet och bockade, och jag flög som en vante. Som tur var skadade jag mig inte, men jag vågade inte rida på den hästen tillbaka till stallet så jag fick byta med en annan. Den allvarligaste gången jag "ramlat av" var när jag & Hampus gick omkull. Skulle bryta av från galopp och helt plötsligt försvinner marken under honom och vips så låg båda på marken! Jag fick lite ont i benet eftersom Hampus landade på det, och han fick ett skrapsår över ögat. Värre har jag inte varit med om ;)

Jag & Hampus, hästen jag gick omkull med.


Den enda gången jag varit riktigt, riktigt nära på att ramla av Sancho var när vi galopperade ute i skogen. Helt från ingenstanns TVÄRNITAR han, och slänger sig åt sidan. Hamnade på sidan men lyckades kravla mig upp. Det kan jag säga var skicklighet från min sida, haha! ;)

Och bara för att jag skriver det här inlägget lovar jag att jag kommer flyga av nästa gång jag rider. Tur att det är massa snö då..


Postat av: Fredrika

haha lite roligt att jag va med när du ramlade av både Jollan (?) och när du gick omkull med Hampus! vi var ju på samma ridläger när du ramlade av :) <3

2010-12-15 @ 21:24:45
URL: http://fredrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag har inte heller ramlat av så mycket, 3 gånger bara ;) Alla 3 gånger när jag har hoppat. 1 gång på en stooor privat häst och 2 på min lille bus ponny :)

2010-12-16 @ 11:08:15
URL: http://themaine.blogg.se/
Postat av: erika<333

oj! jag har åkt in till akuten 2 ggr pga hästar ena gången ramla jag av o fick en fraktur i axeln o andra gången fick jag åka ambulans för att jag blev översprungen av en häst:S

2010-12-18 @ 21:34:41
URL: http://erikaaasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0