Linda benen!

Fick en önskan om att lägga ut en film när jag lindar benen, men eftersom jag inte har någon bra filmkamera lägger jag ut en väldigt bra film där Ingrid (Dressyrmupparna) visar hur man gör.



Som ni hör ska man alltså inte dra åt vid senan. Hon lindar lite högre upp på benet än vad jag brukar göra (men hon har sina skäl som vi inte behöver gå in på nu). 
Sen är det viktigt att man lindar jämnt, så att allt "tyg" inte hamnar nere vid kotan eller tvärt om. Det är lite svårt dom första gångerna, men blir det fel är det bara att börja om. Tog nog en timme för mig första gången, gjorde om varje ben flera gånger ;) Nu går det på typ 10min kanske, så träning ger färdighet!

Jag använder mig av dom supersmidiga lindorna från Hööks, som är en kombination med fleece och högelastisk linda, vilket gör att man slipper använda paddar (fleecen hamnar längst in mot benet) men man får samtidigt stödet från den elastiska lindan. Jättebra verkligen så att man slipper krångla med paddar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0