Inte min dag idag!

Vet inte vart min hjärna varit idag, verkar som om den tagit tidig semester eller nått. Fick stressa nått otroligt på morgonen eftersom jag bestämde mig i sista sekunden för att ta bussen till Skövde 07.10 istället för 07.50. Väl på bussen har jag ingen som helst koll på mina grejer vilket resulterar i att jag glömmer iPhonen på bussen! Katastrof är bara förnamnet. Tack och lov så var det någon supersnäll person som lämnat in den, så min älskade mobil ligger här bredvid mig nu ;) Mitt knä verkar ha fått damp också, har haft ont i det hela helgen och jag kan knappt sträcka ut benet helt. Det måste bli bättre innan polonäsen.. Bara polonäs i mitt huvud ja ;)

IB-programmet var faktiskt superbra, alla ämnen utom svenska (såklart) hålls ju på engelska, men det var faktiskt inte så svårt att hänga med, man vande sig efter ett tag. Man ville bara fortsätta prata engelska när lektionen slutat, haha! Dom verkar ha väldigt bra upplägg där också, ganska korta inlämningstider så man känner sig tvingad att göra det, och långa lektioner så man hinner göra något. Dock hade dom VÄLDIGT långa dagar, dom gick till 16.30 varje dag! Gillas inte..
Men jag är inte helt hundra på själva skolan. Bara namnet "IT-gymnasiet" säger ju endel, nämligen att det i princip bara går datatöntar där. Det borde ju inte spela någon roll, men jag tror inte jag vill spendera 3 år med personer jag inte har något gemensamt med ;) Så jag får se hur det blir, nu lutar det mer åt samhäll eller ekonomi. Det känns som om jag kan få bättre betyg där, och även mer meritpoäng, kan inte läsa vidare tyska om jag går IB vilket är lite synd. Men frågan är vad man kan bli? Aaaaah, jobbigt.. 
Grattis till den som orkade läsa alla mina förvirrade tankar, hehehe

Postat av: Elin :)

Usch, det här med gymnasieval är verkligen skitsvårt :O

2010-12-06 @ 20:42:51
URL: http://justlikeelin.blogg.se/
Postat av: Adina

Det lät typ roligt! :) Om IB funnits i Luleå hade jag kanske övervägt detta, trots att jag är långt ifrån proffs på engelska. Det är det enda ämnet jag inte fick MVG i. Men det kanske är IB som jag behövt?

2010-12-06 @ 20:49:08
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

SV: Jag har väldigt lätt för skolan. Och lätt för att prata och har bra vilja. Egentligen var jag inte ens bra i många ämnen. T ex Svenska & SO. Men jag kämpade, diskuterade på lektionerna och lärde mig vad mina lärare ville ha, vad de var ute efter. Det är det skolan handlar om. Att lära sig hur en lärare vill att man ska förklara problemen. Man kan inte göra det på sitt sätt.

2010-12-06 @ 21:08:58
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Ida

Linnea<3Iphone ;)

2010-12-07 @ 18:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0