Info om mig.

Har uppdaterat det här inlägget, lagt till lite ny info (bla om gymnasievalet) + nya bilder. 



Jag heter ju då Linnéa Kosir, är 16 år och bor i en liten stad som heter Tibro. Tibro är rätt.. dött, men det är ändå helt okej att bo här. Bor hos mamma mestadels, och varannan helg hos pappa. Mamma är svensk, och pappa är slovensk (och det är därifrån mitt lite udda efternamn kommer ifrån). Pappa är född i Sverige och så, men farmor och farfar har bott i Slovenien. I familjen finns också en liten spelgalen 13-årig lillebrorsa vid namn Jesper.

Jag går snart ut i 9an på Nyboskolan. Jag har det ganska lätt i skolan, främst i språk-ämnena, men jag tycker samhällsämnena är mest intressant. Ligger på en ganska jämn VG-nivå, med en del MVGn. Jag är inte direkt någon sportslig person av mig, fast jag har varit. När jag var runt 11-12 år så gick jag i både handboll och fotboll, men nu är det bara ridning som gäller. Jag har rätt mycket åsikter om nästan allt, ex hästar (såklart), politik och religion. På tal om religion, jag är inte konfimerad, istället gick jag ur kyrkan. Tycker inte om svenska kyrkan och vill inte ha något med dom att göra. Ateist är jag inte, för jag tror på något, men jag vill inte vara bunden till någon speciell kyrka. På fritiden är jag i stallet, träffar min pojkvän/kompisar, pluggar eller nördar vid datorn.

Gymnasievalet var riktigt klurigt för mig. Jag är ju ungefär lika bra i alla ämnen, så det var ingen linje som var självklar utan jag kunde välja på i princip allt. I 7an ville jag gå media, i 8an ville jag gå hästgymnasie och i 9an funderade jag på allt möjligt, däribland IB (där man läser allt på engelska), samhäll, natur och ekonomi. In i det sista var jag säker på samhäll med inriktning beteendevetenskap, men bara någon vecka innan det sista datumet ändrade jag mig och tog natur med inriktning samhäll. Det känns bredast, man läser mer matte där än på samhäll vilket kan vara bra. Jag kommer välja till lite extra samhällsämnen för att få med det också, för jag vill helst bli advokat i framtiden. 


Jag, mamma och någon liten ponny :)

Jag har ridit ända sen jag var liten, med ett uppehåll. Gick nån knattegrupp först som inte var speciellt rolig. Jag slutade när tjejen som ledde min häst slog till ponnystackaren på röven så den tog världens skutt framåt och jag nästan ramlade av. Men för ungefär 5år sedan började jag igen, i en grupp som nog egentligen var för lite för avancerad för mig. Dom red utan ledare och kunde redan galoppera, och jag hade ju varken galopperat eller ridit utan ledare förut. Men det gick, tror det hjälpte mycket att dom kunde mer än jag, då ville jag ju inte vara sämre än dom.


Jag och älskade Merlin.

Men mitt riktiga hästintresse började när jag blev skötare på en av ridskoleponnyerna, Merlin. Då visste jag knappt hur man sadlade eller tränsade, men eftersom jag blev tvungen att leda knattegrupper iom att jag blev skötare så lärde jag mig tillslut. Merlin var den snällaste hästen man kunde tänka sig, tror faktiskt han var snällare än Sancho. Han var en haflinger, D-ponny född 1994 e. Mandy u. Steffi. Han gjorde allt man bad honom om, han var väldigt välutbildad, även om han inte kunde hoppa för mycket pga sina ben. Det var på honom jag lärde mig hoppa, och rida ordentligt. Det var också på honom jag "tävlade" på för första gången, och jag har inte kommit hem en enda gång utan rosett. 

Jag var skötare på honom i ungefär 3 år, innan Sancho kom in i mitt liv. Då slutade jag att vara skötare på Merlin, eftersom det var mer slit än roligt. 17 januari 2010 fick han avlivas pga fraktur i hovbenet.. Saknar honom otroligt mycket.


Här är mitt EF-s 55-250mm.

Förutom hästar är jag också väldigt intresserad av fotografering och jag köpte min Canon EOS 450d för drygt ett år sedan. Jag har tre objektiv, kitobjektivet 18-55mm, EF-s 55-250mm och EF 50mm. Det jag är mest nöjd med är 55-250, och det är det jag använder mest. Just nu fotar jag inget annat än hästar nästan, haha.

Lite blandade bilder på mig!



Postat av: Frida

Vad trevligt att läsa lite mer om dig :D

2011-05-28 @ 12:22:26
URL: http://etapenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0