Mycket har hänt!

Nu skäms jag nästan över hur dålig uppdateringen varit. Det har varit mycket i skolan (har gjort 4 nationella denna veckan + stor inlämning), jag har prioriterat kompisar framför bloggen och självklart varit hos Sancho.

Men här kommer lite update om vad som hänt den senaste veckan! Sancho är svullen precis bakom ganascherna, och även på ganascherna. Storleken på svullnaden varierar från dag till dag, men den har inte försvunnit så jag har inte velat rida. Han är pigg och kry för övrigt, gick faktiskt och taktade när jag skulle ta in honom från hagen en dag, haha! Verkar alltså inte vara något stort fel på honom, men det är ju lite obehagligt att inte veta vad det är. Vi har i alla fall tagit promenader den här veckan, mysigt faktiskt. 

Här ser man svullnaden lite.


Jag har även fått ett erbjudande om att hjälpa till att rida en häst två dagar i veckan. Eventuellt har jag fått två erbjudanden, om en annan häst också.. Jisses haha! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, när jag hade Mirre + Sancho var det ganska jobbigt, kom oftast hem sent på kvällen och då skulle man ju äta/plugga/blogga osv. Sen måste jag ju hinna träffa killen/vännerna också. Men i och för sig är det snart sommarlov, och då har man ju all tid i världen ;) 

Surprise har ju varit hemma i en vecka nu också, och idag kommer hans storebrorsa Q hem. Får hoppas att det går bättre att släppa ihop honom och Sancho så det inte blir som förra gången. Tog föresten en massa bilder på Surprise igår, håller på att lägga in dom men här är ett smakprov! Oredigerad.



Postat av: emelie

vad hette din vanliga blogg ?=)

2011-05-07 @ 12:55:07
URL: http://skiitbra.blogg.se/
Postat av: Mickaela

Svullnaden på sanch tror jag på att han är för glupsk ;)



När en häst står och äter så fylls det luft i några "fickor"sm sitter där och när hästen tar upp huvudet så hinner inte luften gå ur på något sätt.Milda hade sånna första veckan när grönbetet kom och det är helt ofarligt(jag tyckte också att det såg lite konstigt ut) men det är somsagt helt ofarligt och hästen har inte ont av det och det är bara att rida på som vanligt ;D

2011-05-07 @ 19:30:35
URL: http://mittlivsommickaela.blogg.se/
Postat av: Mickaela

hehe är lille Sancho för matglad ;D



Svullnaden som han har beror nog på att han äter mycket;) när en häst står och äter länge med huvudet ner under en lång tid så fylls några "fickor" där med luft och när hästen sen tar upp huvudet så hinner inte luften åka ut.Milda hade samma sak där och då blev jag också lite orolig

Men det är helt ofarligt och man kan rida precis som vanligt och det gör absolut inte ont på hästen :)

2011-05-07 @ 19:36:24
URL: http://mittlivsommickaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0