Fästa sig vid en häst?

Den frågan är för mig helt självklar - såklart kan man fästa sig vid en häst! Antar att ni tycker som mig? Satt och diskuterade det här med en killkompis i alla fall, och enligt honom fick man ju inget utbyte i relationen, man kan inte prata med hästen och därför kunde man inte fästa sig vid den. Tror inte han har haft ett djur över huvud taget eftersom han resonerar så, haha :) 

Jag värderar Sancho som en familjemedlem, eller som en bästa vän. Vet hur det låter, "min häst är min bästa vän", men det är ju sant. Det är svårt att förklara hur stor plats han har i mitt hjärta. Trots att han inte ens är min egen har jag ju faktiskt tagit hand om honom 4 dagar i veckan i snart 2 år, och på den tiden hinner man fästa sig regält. Därför känns det väldigt jobbigt eftersom han är så gammal, han kan dö när som helst. Visserligen kan en yngre häst dö innan honom, men Sancho har åldern emot sig. Vill inte ens tänka på hur det kommer vara när han är borta. Vad ska jag göra då? Vem ska göra mig glad när allt annat känns hemskt? Nä, ush, nu blev jag bara deppig. Hoppas det dröjer länge innan den dagen kommer ♥



Postat av: T O V E K J A E R R A N

Ush ja! Jag fäster mig gärna lite för mycket (: Vi har ju 'fött upp' April då hon stod på slaktlistan, så man känner ju att man har räddat ett liv... Det kommer jag aldrig kunna sälja eller glömma :)

2011-05-27 @ 21:54:19
URL: http://tovekjaerran.blogg.se/
Postat av: Alice

Svar: Tack så mycket! :)

Åh vilken fin bild :D

2011-05-29 @ 14:11:20
URL: http://meandmytwinsister.blogg.se/
Postat av: Adina

Ja man kan verkligen fästa sig vid en häst! Ju mer man har gjort tillsammans desto mer fäster man sig vid dem. Efter min och Funis tävlingshelg känner jag redan hur mycket mitt förtroende till honom har stigit!

2011-05-29 @ 20:03:35
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0