FILM - Markarbete med Mirre

Sådär, nu har jag mutat brorsan så jag får låna hans dator i helgen. En dyr historia, 40kr i halvtimmen.. Fast ja, han kan väl få 80kr för hela helgen snarare.

Här kommer filmen! Det ser mycket lugnare ut på filmen än vad det kändes, så det kanske helt enkelt är så att jag inte är van vid att det går så "fort"? Som ni kan se kommer vi i fel galopp någon gång, något språng blev lite långt och ibland lutar jag mig lite väl mycket tillbaka i ett försök att stoppa upp honom (fel by me). I skritten knäpper han lätt av, något tips på hur jag ska göra? Jag försöker rida på honom lite, men då börjar han bara takta istället.
All konstruktiv kritik är välkommen :)


Postat av: idha

är han lätt pigg? och om du tar i han så börjar han takta?

för en jag rider hon va sån oxå men tänk mest på att sitta ordentligt ner sadel och jobba med kroppen mer än tyglarna :) sen kan man ju oxå jobba på volter och så :)

2011-03-04 @ 21:32:44
Postat av: idha

blir han lätt pigg? och om du tar i han så börjar han takta?



Brukar gå bra om man använder sitsen mer än tyglarna och sitter ner ordentligt i sadel :) och jobbar på volter är ju oxå väldigt bra och lösgörande övningar :) för att få hästen mer avslappnad :)

2011-03-04 @ 21:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0