Fånga in svårfångad häst.

Igår ville Mirre inte komma in från hagen när jag skulle hämta honom. Detta löste vi dock väldigt fort, genom en taktik jag inte testat förut. När jag märkte att han gick ifrån mig drev jag på honom, så han travade runt mig. Efter ett halvt varv ville han sakta av, men då drev jag på honom igen, och efter ytterliggare ett halvt varv travade han snällt in till mig och lät sig fångas. Blev riktigt förvånad över att det funkade faktiskt! Men det var kul att se hur lyhörd han var, vore intressant att testa lite mer seriöst någon gång. Hur brukar ni fånga in svårfångade hästar? Normalt sett hade jag nog väntat ut honom, eller hämtat något att locka med.

Sancho som inte är i närheten av lika lyhörd som Mirre.. Haha lille gulleplutt :)

Postat av: josefin

Det där ska jag testa på lilla bus shettisen där hemma som aldrig vill komma in!

Jag brukar fånga in hans kompis först och då kommer han eftersom att det är så tråkigt att vara själv i hagen ;)

2011-03-12 @ 10:20:45
URL: http://josefinlindvall.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0