Dagens ridpass.



Började med att rida fram ute, det finns en perfekt grusväg mellan två gärden nästan precis intill stallet som är lagom lång. Sancho var allmänt jobbig, först var han segare än en åsna och när vi vände tillbaka fick han eld i baken. Jag red med dressyrsadeln, och hade ganska långa stigläder, så det var inte helt lätt att få stopp på honom i galoppen.

Sen red jag tillbaka och jobbade honom lite i paddocken. La upp stigbyglarna över sadeln för att träna balansen lite, i trav alltså (skritt klarar jag faktiskt, HAHA). Det var nästan skrattretande att se hur enormt dålig balans jag har. Jag var riktigt nära på att glida av, kände mig som en riktig nybörjare..! Men till mitt försvar så har Sancho inte den enklaste traven att sitta ned i, speciellt inte när jag spänner mig för då spänner han sig också = kort, skuttig, studdsig, ojämn trav. Men när jag lyckades sitta ner och driva på honom med sättet gick han fint, längde ut på steget och vi fick till en bra takt. Klarade att sitta ner i galoppen också, och där gick han helt okej. Jag kan i alla fall konstatera att jag MÅSTE träna upp min balans, så en tid framöver nu kommer jag rida lite utan stigbyglar varje ridpass (inte hela passet allså), så att jag förhoppningsvis lämnar nybörjar-stadiet ;)


Postat av: Adina

Det är så galet lätt att tappa balansen, när jag red Loki red jag barbacka i princip varje ridpass, men nu har jag världssämst balans igen.. suck

2011-03-27 @ 00:06:23
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0