Dagens ridpass - Mirre

Jag RIKTIGT stolt över min pappa. Han är egentligen livrädd för hästar, men idag var han superduktig och hjälpsam. Han höll Mirre medans jag tog av honom täcket, han ställde fram hinder, han filmade, han åkte bakom oss med bilen så jag kunde se vägen, han hjälpte till att fylla höpåsar, och så sopade han stallgången :D Det var lite gulligt också, han stod och gav alla hästar små hötussar för att dom skulle bli glada, haha! Han vågade till och med hälsa på den suraste hästen i stallet, trots mina varningar ;)
Ja, ridpasset då. Det gick både bra och mindre bra. Jag ställde fram ett litet kryss bara, för att jag skulle träna lite på att hitta avståndet samt få kontroll på honom. Det gick galant, det blev något lite väl långt språng men det var inget katastofalt. Han var ganska stark, men jag kom på mig själv med att sitta hålla i honom hela tiden, så när jag slappnade av så gick han mer avslappnat. Känns som att jag hittat lite knappar nu!
Det som gick sämst var väl galoppen. Han fattade fel galopp rätt mycket, men man kan ju alltid låtsas att vi tränar förvänd galopp... Hehe, skämt åsido. Vi får jobba på så löser det sig nog! :)
Pappa filmade, men Youtube krånglade så ni får videon imorgon.

Postat av: Mickaela

Vågade han att hällsa på Queen ?:o

(det vågade knappt jag xD)

2011-03-04 @ 19:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0