Dagens ridpass + FILM!

Det var en väldigt blöt och frusen ponny jag hämtade in från hagen idag. Stackarn stod och skakade, så jag slängde på täcke direkt och stod och gnuggade honom tills han var hyffsat torr. Lillplutten, det är inte lätt när all päls försvinner så fort! Han skulle nog behövt täcke ute idag, men ja, det var ju inte lätt att veta att vädret skulle bli så dåligt.

Söten i en liiite för stor nosgrimma ;)

Hade bara tänkt skritta en liten runda idag med tanke på att han stått i 3 dagar + att han var lite småfrusen. Men jag la på honom ett fodrat ridtäcke så han inte skulle frysa, och när vi väl var ute var han megapigg! Så när vi kom tillbaka red jag en stund i paddocken, och han skötte sig bra. I början var han lite tjurig, tror det berodde på bettet, han gillar ju inte riktigt bett som sitter i munnen. Hade remont också, tänkte att det var värt att testa. I vanliga fall brukar han inte riktigt släppa med novabettet, men idag gick det i alla fall mycket bättre i slutet :)

Jag försökte tänka på att ha en stilla ytterhand och att inte sitta och nöta med innerhanden. Jag hamnar ganska lätt i stolsits, så jag lutade mig rätt mycket framåt för att på sätt "tvinga" tillbaka skänklarna. På hästryggen kändes det som att jag lutade mig framåt extremt mycket, men på filmen ser det ju inte sååå illa ut. Sen drabbas ju sitsen av sadeln lite också, inte lika lätt i en hoppsadel.


Postat av: Julia

Min hoppsadel är en så "extrem" hoppsadel att det går liksom inte att undvika att hamna lite i stolsits, tur att man sparar till en dressyrsadel :p

2011-03-31 @ 23:39:04
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Adina

Ni är duktiga :) Jag borde också filma någon dag - om det hamnar på bloggen vet jag inte, men jag vill åtminstone se hur det ser ut när jag rider ;) Thihi.

Är det bara jag som tycker att Sancho är lite stapplig på höger fram första volten? Vet inte om jag ser rätt, men det ser ut att gå lite "tyngre" om man säger så än vad det gör på de resterande?

2011-04-01 @ 08:49:23
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: anna

Sv; man tackar ! (;

2011-04-01 @ 10:51:12
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/
Postat av: maria

Pröva att länga stigläderna några hål om du har lätt att hamna i stolsits:) Då måste man släppa ner benen mer och de hamnar automatiskt längre bak. (Y)

Vet att det blir lite konstigt i hoppsadel men xD

2011-04-01 @ 15:22:14
Postat av: CJ

Vilken sötnos!

2011-04-02 @ 15:44:39
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Håller med Adina om hans högra framben.

Även om en häst är pigg och glad så är den inte alltid hållbarast.



Tanken på hans ålder så bör du ta det lugnt med han för åldern sätter sina spår.

2011-04-04 @ 07:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0