Dagens övning+ridpass - Sancho

Idag hade jag liiite svårt att bestämma mig för vad vi skulle göra, haha! Snön i paddocken hade smält, så jag tänkte att vi kunde köra lite jobb ifrån marken. Sagt och gjort, repgrimman åkte på och vi gick ut. Han var lite loj, ville inte riktigt gå framåt när vi jobbade på volten. Men han lyssnade desto bättre när jag ville att han skulle sakta av, räckte med att jag hukade mig lite för att han skulle stanna. Har börjat träna på att lyfta vänster hov också, han kan höger så det räcker och blir över (hans tigg-trick, haha). Han är lite fundersam men det blir bättre! Att backa tillbaka när jag skakar repet går helt okej, han skulle ju kunna bli lite kvickare, men han var ju som sagt ganska loj idag.

Filmade, men kan tyvärr inte lägga ut den eftersom jag inte har något redigeringsprogram.. Här är två stillbilder i alla fall, den till vänster hade jag precis drivit fram honom i trav så han slängde lite med huvudet, och den till vänster är bara i vanlig trav :)

Sen gick jag in och hämtade tränset/hjälmen, och hoppade upp barbacka. Han var lite jobbig i början, men i slutet lossnade han. Fick en liten såndär "aha-upplevelse", när vi hittade takten och han jobbade bra. Jag är nöjd i alla fall, jag kunde sitta ner i traven ordentligt (och det är svårt faktiskt, haha) och fick en bra känsla!

Postat av: elin

söt bilden första bilden var ^^

2011-03-24 @ 21:18:38
URL: http://horzeandriders.webblogg.se/
Postat av: Adina

Känslan säger allt! Jag laddade hem Camatasia - det gillade jag :D Det kan jag verkligen rekommendera :)

2011-03-24 @ 22:46:44
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0