NH?

Haha denna är så bäst.. ;)


Jag måste säga att det är den bilden jag har av NH, eller ja Natural Horsemanship. Förstår faktiskt inte ens vad riktig NH är! Det har blivit ett väldigt flummigt uttryck, tack vare alla wannabe-parelli-människor. Är inte emot det, men ibland tycker jag dock att det är ganska fjantigt.. Det är som sagt väldigt många okunniga som säger sig veta precis vad dom gör, när dom i själva verket inte har en aning. Sen beundrar jag dom som verkligen KAN, det är fantastiskt att se vilket band häst och människan har då.

Folk brukar fråga mig om jag sysslar med NH. Nej, det gör jag inte. Men jag inspireras av det, och använder vissa delar av det i vardagen. För många saker har ju inte bara med NH att göra, ex. flytta hästen för tryck. Vadå, det använder jag i stallgången, men jag kan ju knappast kalla det NH (som många gör). Det är inget jag tränar enbart på, jag går inte direkt ut i paddocken och står och puttar runt honom ;) Jag löslongerar honom ibland också, men det är bara för skojs skull och absolut inget avancerat. Inte heller det kan man kalla NH. Vad tycker ni räknas som NH? Tränar du det eller använder du det bara i vardagen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0