Dagens ridning.

Idag var det stressigt i stallet eftersom jag var tvungen att hinna hem till handbolls-VM. Det blev en liten ridtur i alla fall, och idag kunde jag rida honom mer framåt eftersom det inte var lika halt på vägen. Märktes tydligt att han jobbade bättre, och det är ju inte så konstigt för han kan ju aktivera bakdelen mer när han slipper oroa sig för att halka. Halterna satt lite sämre idag, men allt kan inte vara bra hela tiden. Det jag fokuserade mest på var att han skulle svara framåt även när jag hade stöd på tygeln, han vill gärna sega så fort jag kortar tyglarna. Vi behöver träna mer på det, men idag var en bra början i alla fall :)

Glad häst. Eller inte ;)

Postat av: Adina

Thih :) Vad Sylvia säger när vi rider och det är lite småhalkigt pga styltor eller liknande är att när han väl får igång aktiveringen av bakbenen kommer han inte halka lika mycket eftersom han då lägger med vikt på broddarna - men eftersom Sancho inte har några skor kom jag nu på så har han heller inga broddar som kan tryckas ner i isen utan benen bara glider när han kommer på halt underlag så inser jag att vad du skriver är helt rätt :)

Men om han hade haft skor och broddar hade halkningarna kunnat lösas med mer aktivering av bakben dock - men nu går ju inte det :)

2011-01-29 @ 09:39:13
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0