Dagens ridning.

Mörkret kommer alldeles för tidigt, jag rider aldrig när det är ljust längre? Tur att man har upplyst paddock! Eftersom det var ganska halt i paddocken tränade vi på saker som inte kräver så mycket rörelse framåt - halter, vacker hov uppsuttet, framdelsvändningar och bakdelsvändningar. Måste säga att han var väldigt duktig idag (fast det säger jag ju varje dag.. hehe)! Han lyssnade väldigt fint i halterna, stod stilla tills jag gav skänkel framåt och jag trooor han ställde sig ganska korrekt med benen också. Vacker hov uppsuttet gick mycket bättre än förra gången, antagligen för att jag inte gav honom godis ;) Det misstaget gör jag inte igen! Han blev lite sur när han inte fick godis för jobbet, men efter att jag kliat/klappat honom länge så tror jag han uppskattade det nästan lika mycket.

Framdelsvändningar/bakdelsvändningar har vi alltid haft lite problem med, han envisas med att fortsätta framåt istället för att stå stilla och flytta sig på stället. Dom är fortfarande långt ifrån perfekta, men idag kom vi en liten bit på vägen. Några steg blev lyckade, medans andra kanske blev lite sämre, men det är bara att jobba på :)

Dagens outfit i detalj!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0