Presentation av Mirre.

Tycker det är dags att göra en presentation av Mirre nu, so here it comes :) Vet inte så mycket om honom än, men jag fyller väl på lite undan för undan. 



Namn: Emir, "Mirre".
Ålder: 17år (född 1993)
Kön: Valack
Ras: Svenskt Halvblod
Stam: e. Eminent 585 u. Poesi
Höjd: 161cm

Mirre flyttade till sin nuvarande ägare för lite drygt en månad sedan. Innan det stod han i Örebro (tror jag), och tävlade LA/LA. Jag har inte ridit honom länge alls, så just nu håller jag på att lära känna honom och hitta knapparna. Är uppe hos honom runt 2 dagar i veckan, ibland mer.


Mirre till vänster och hans girlfriend Ally till höger.

Han är snäll att hantera, lite kittlig när man ryktar/lägger på sadeln men han surar inte utan går runt litegrann bara. I stallet där han står finns 3 andra hästar, varav en är hans lilla älskling som han gnäggar efter så fort han inte ser henne ;)


Han är pigg att rida, men inte så jättestark. Ute är han tittig, och han gillar inte broar och grindar. Han har lite svårt att slappna av i dressyren, men när han väl gör det går han riktigt fint. Han är trygg att hoppa med, även om han blir ganska stark. 


Postat av: Anna

Han är riktigt fin tkr jah ! :)

2011-02-27 @ 11:54:57
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0