Detta behöver jag träna på NU.

Efter gårdagens ridpass kände jag att jag måste ta tag i en del grejer nu. Avståndsbedömningen, hoppsitsen och kontroll efter hindret. Jag har inte tränat hoppning speciellt mycket, så det är väl inte så konstigt att jag inte riktigt har koll. Men nu när jag rider en snäll häst som kan hoppa får jag försöka träna litegrann. Klockan och små sockerbitshinder får bli mina bästa vänner ett tag framöver ;) Det är ju bra för Mirre också, att ta några småskutt ibland för att träna baken! 

 

Postat av: emma fors / forzi.blogg.se

tycker att övningar med visst antal meter funkar väldigt bra, 5½ är bara onödigt för dig om du har svårt för avstånd t.ex, testa att ha två räcken på en långsida, t.ex 16 m, försök att rida på kanske, 4 & 5 & 6 galoppsprång (helt beroende på galoppen på din häst)

2011-02-28 @ 16:41:06
URL: http://forzi.blogg.se/
Postat av: Elin :)

Ååh, så himla avis på dig! Saknar hästarna som tusan!

2011-02-28 @ 18:32:38
URL: http://justlikeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0