Dagens ridpass.

Idag blev det ett skrittpass i paddocken. Det har snöat under natten, och det har blivit slask/is på vägarna igen.. Suck. Paddocken hade okej underlag, men trav var inte att tänka på. Red med novabettet idag igen, och nu var han inte alls lika tjaffsig och hård i munnen. Jobbade inte direkt med något speciellt, gjorde lite allt möjligt men jag fokuserade ganska mycket på att ha jämt stöd i båda tyglarna och att ha stöd på yttertygeln på volten, plus att jag skulle trampa ned hälarna ordentligt, även blicken. Alltså blev det mycket jobb med MIG, kände att det var nödvändigt. Något annat som behövs just nu är en tränare.. Jag märker att jag gör så mycket småfel, jag måste ha någon som då och då kan påminna mig om ex. sitsen. Det blir ju lätt att man slappar lite när man rider själv, det gör i alla fall jag. Just nu vet jag inte hur jag ska lösa det, jag har varken tränare, paddock/ridhus eller häst som är igång men det löser sig nog. Jag har ju trots allt hela livet på mig att förbättras, även om jag helst skulle vilja ha en förändring nu.


Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan! :D

Kolla gärna in min blogg:

http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad "En satsande ridskoleryttare".



Jag har nu en tävling, "Dagens blogg". Där du kan vinna en länk till din blogg!! Det ändå du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



btw. Väldigt fin blogg ^^

2011-02-08 @ 23:05:32
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0