Dagens ridpass - Mirre + ridbilder!

Nu på kvällen stod det hoppning på schemat! Vi ställde upp en tvåkombination, men det avståndet stämde aldrig så vi körde bara en oxer istället. Vi testade ett nytt bett också, innan hade han hack men nu testade vi nått kombinationsbett. Det var mycket bättre, han slappnade av och hängde sig inte i handen lika mycket.

Idag stämde inget för mig. Avståndsbedömningen och hoppsitsen var som bortblåst.. Suck. I början dummade han sig lite, och sprang på sidan av hindret. Sen när han väl hoppade var jag dålig med att trycka av honom ordentligt, så han la till ett halvt galoppsprång innan hindret så det blev några roliga skutt (och bilder..). I slutet kändes det i alla fall mycket bättre, när han fick hoppa lite på fart (han är inte riktigt igång, så han orkar inte hoppa helt på kraft än) och när jag slutade rida som en nybörjare.
Bjussar på lite bilder, superkassa men vad kan man förvänta sig när det är en icke fotograf + mörkt ridhus?





Väl tillbaka i stallet provade vi hans nya fina Schockemöhle-täcke! :) Han hade fått massa annat snyggt också, bland annat ett mörkblått HV Polo-ridtäcke (som han har på hoppbilderna)



Postat av: Madde

Hej, vart har ni hittat det där bettet? :) Min kompis rider på ett sånt bett på sin medryttarhäst som har varit svår att hitta ett bett till, men trivs på detta bett. Finns typ ingenstans :(

Kram<3

2011-02-28 @ 08:04:48
URL: http://maddewestergard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0