Dag 14 - Varför får ridning mig att må bra.

Ännu ett jobbigt ämne att besvara. Det är svårt att säga exakt varför det får mig att må bra, jag vet bara ATT det får mig att må bra. Samspelet med hästen är ju något specielt, tillslut blir det ju precis som att vara med en kompis. Jag har alltid roligt med Sancho, oavsett hur ledsen jag varit innan. Ett lysande exempel på det var ju när mormor dog, jag åkte till Sancho den eftermiddagen och hur jävla kasst jag än mådde innan så lyckades han ändå få mig att glömma det för en liten, liten stund och få mig att le. Det kan nog vara hans bästa egenskap, han är otroligt duktig på att veta när man mår dåligt. Då blir han alltid lite extra gullig :')

Dessutom är stallet en så lugn plats, i alla fall stallet där Sancho står. Där behöver man inte göra sig till, man behöver inte se bra ut, ja man kan vara sig själv helt enkelt. Ridningen och hästarna är även ett utmärkt sätt att koppla bort tankarna på allt annat för en stund, eftersom man måste vara fokuserad på hästen och det som händer runt omkring en. Ja, det är nog det som får mig att må bra av ridningen :)


Postat av: Adina

Åh vilken mysig bild! Och ridning får en verkligen att må bra! Bara släppa allting och fokusera på att göra hästen fin. Självklart blir man less ibland men oftast är man bara glad! :)

2011-02-03 @ 17:33:18
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Adina

Åh vilken mysig bild! Och ridning får en verkligen att må bra! Bara släppa allting och fokusera på att göra hästen fin. Självklart blir man less ibland men oftast är man bara glad! :)

2011-02-03 @ 17:33:18
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0