Bästa tipset för fler besökare/kommentarer.

Efter att ha haft blogg i drygt 2 år har jag kommit fram till det absolut bästa sättet att få fler besökare. Kommentera andras bloggar! Följ många bloggar som har samma inriktning som dig, och ta dig tid att läsa inläggen samt kommentera saker som är relevanta. Att lämna "fin blogg"-kommentarer i var och varannan blogg hör inte till relevanta saker, som ni kanske förstår. Skriver någon ett inlägg om till exempel sina åsikter om ridtravare - ge din åsikt i en kommentar! Skriv något intressant, så är det stor chans att personen besöker din blogg. Får jag en intressant kommentar från någon, så går jag alltid in på dennes blogg och kikar.

Kommenterar man samma persons blogg ofta, är det också stor chans att personen börjar hänga med i dina inlägg (om det nu inte är en stor blogg med många läsare, då kanske man inte riktigt har tiden att följa alla sina läsares bloggar, haha).

Bra uppdatering är ju ganska självklart för att få fler besökare. Att hålla sig till ett/flera teman är också bra. Mina teman är ju hästar, foto och bloggtips. Jag skriver sällan om min vardag, sällan om skolan osv. Det hör inte hit ;)



Vill man ha fler kommentarer är det bästa att ge konkreta frågor i inlägg. Gör du ett hiss/diss inlägg, fråga vad läsarna tycker! Eller som när jag skrev om rädslor, så frågade jag om ni hade några rädslor, eller om ni vad nervösa kring hästarna i någon viss situation. Det blir mycket lättare för läsarna att skriva kommentarer, så är det i alla fall för mig. Jag har svårt att skriva en kommentar när jag inte har fått en fråga, haha! Hihi, kör en liten fråga nu också. Var det här några användbara tips? ;)

Postat av: Adina

Jag försöker åtminstone göra samma sak som du redan innan du skrev inlägget, men det är ändå bra att läsa det för att kanske ta in det ytterligare :)

2011-02-19 @ 16:23:00
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: elin

super bra tips:) jag försöker kommentera andras bloggar eller ja om jag har något vettigt att säga, tex svara på såna här frågor efter inläggen ;)

2011-02-19 @ 17:07:50
URL: http://horzeandriders.webblogg.se/
Postat av: ajka

Det var väldigt bra tips ! ^^ Tycker att du borde skriva fler sånna här inlägg. Tror att det skulle uppskattas av väldigt många.

2011-02-20 @ 07:23:29
URL: http://ajkaredzic.blogg
Postat av: Sofia

så sant! Mycket bra tips, fler sånna vill vi ha :) Mycket bra blogg har du! :)

2011-02-21 @ 08:08:47
URL: http://absolutariel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0