Mathyffs.

Sancho förvånade mig i måndags. Han brukar få lite havre när vi vart ute, och då tycker jag att han ska ha lite mathyffs och inte bara kasta sig över maten ;) Så har börjat lära honom "varsegod". Jag lägger i maten i krubban och sen väntar jag tills han står lugnt och inte försöker knuffa mig ur vägen innan jag låter honom äta. Första gången jag gjorde detta tog det ett bra tag innan han förstod, han gjorde ALLT för att komma åt maten. Gick runt och försökte komma åt på alla håll och kanter, knuffa på mig osv men tillslut så stod han still och väntade. Då sa jag "varsegod" och han fick maten. Det tar mindre tid varje gång, och i måndags så gjorde han bara ett litet försök men bara efter några sekunder backade han ett steg och väntade. Duktig häst! :D

Lilla matvraket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0