DISS - Lata ryttare!

Kom och tänka på en grej idag, som jag tycker är rent ut sagt förjävligt. Ryttare som är så lata och oansvariga att dom knappt rider fram, utan kör på för fullt direkt. Hur snällt är det mot hästen? Visst, ibland kanske man är lite stressad och kortar ner det lite, men nu menar jag sånna som rider fram typ 30 sekunder..?! Bara hoppar upp, skrittar 10meter och sen direkt börjar trava, kräva samling och som skiter i att rida lätt. Det är faktiskt inte okej. Eller hur?

Såhär tycker Sancho om för korta framridningar ;) HAHA

Postat av: johanna (:

hahahah , gillar att du la ut den bilden till texten x)



en jag känner hon red typ 1 varv i skritt sen galopperade hon och sen gick hon tillbaka till stallet... -.-

2010-10-12 @ 21:04:42
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Inez

Håller helt med! Jag känner en tjej som skittade fram 2 minuter travade 1 varv(I en jätteliten paddock) och sen skrek "Jag kommer på hindret!" och hoppade bara runt och runt och runt på hindret i ca 10 minuter. Sen skritt 1 ½ varv. Sen galopp igen och kom på en oxer på 80 ;s Usch! Stackars häst!

2010-10-13 @ 07:55:37
URL: http://ponnynbrunette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0