Svar på tal/förtydligande.

Kommentar från Emelie om "Hur leder du din häst?":
"Jag går vid bogen, där har man bäst kontroll om det händer något. Sen ska hästen gå innan en själv inte tvärtom om man ska inte dra iväg hästen. Visst kanske sancho är snäll och så men inte bra att hålla så egentligen :)"

Hade du läst igenom mitt inlägg ordentligt hade du vetat att jag är väl medveten om att sättet jag leder Sancho på inte är det bästa :) "Inte det bästa egentligen, skulle han bli rädd för något bakom sig är det risk att han springer på mig, men det har han inte gjort än peppar peppar!"
Står fortfarande fast vid att att gå vid bogen inte heller är det ultimata, eftersom hästen enligt mig INTE ska gå före en själv. Går man vid bogen kan hästen lätt knuffa till dig med bogen, trampa på dig och blir den rädd för något är det lätt att den kastar sig på dig. Går man vid huvudet (som på den nedersta bilden) har man kontroll, man kan hålla handen nära hästens mun, man är inte i närheten av hästens ben och man står inte ivägen om hästen skulle kasta sig åt sidan eller framåt.

Den mellersta bilden är ju absolut snyggast, eller hur? ;)


Postat av: micha

FIN BLOGG :D <33

2010-11-22 @ 12:25:32
URL: http://mmiichans.blogg.se/
Postat av: Elin :)

Jag håller med dig! Tycker inte heller det är så bra att leda bak vid bogen. Och när jag leder Louie låter jag också han ibland gå bakom mig haha. ;) <3

2010-11-22 @ 15:07:28
URL: http://justlikeelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0